اقدام زن در صورت عدم پرداخت نفقه

اقدام زن در صورت عدم پرداخت نفقه, وکیل مهریه طلاق تهران متخصص وکالت مهریه طلاق, مهریه در عقد موقت و دائم, ‏مهریه بیش از 110 سکه, ‏ویژگی های مهریه طلاق, هزینه وکیل مهریه و طلاق در تهران, وکیل تسخیری برای مهریه

اقدام زن در صورت عدم پرداخت نفقه

۳,۶۶۸ بازديد
ضمانت اجرای عدم پرداخت نفقه مطابق ماده 1107قانون مدنی نفقه عبارت است از همه نیازهای متعارف و متناسب با وضعیت زن از قبیل مسکن، البسه، غذا، اثاث منزل، هزینه های درمانی و بهداشتی، به زنی تعلق می گیرد که در زوجیت دائم مرد قراردارد. لازم به ذکر است در نکاح موقت پرداخت نفقه به عهده شوهر نیست مگر اینکه در ضمن عقد ذکر شده باشد.

وکیل طلاق

عدم پرداخت نفقه چه ضمانت اجرایی دارد

در صورتیکه زن وظایف قانونی خودش را انجام ندهد، نفقه به او تعلق نمی گیرد، البته این مطلب یک استثنا دارد وآن دوشیزه بودن زوجه است و می تواند تمکین نکند تا مهرش را دریافت کند، در این مورد مرد باید نفقه زن را بپردازد. قابل ذکر است اگر مرد توانایی پرداخت نفقه را نداشته باشد نمی توان او را مجرم دانست ولیکن زن به دلیل عدم پرداخت نفقه اش، می تواند تقاضای طلاق نماید و به دلیل درعسر و حرج داشتن زوجه، حاکم او راطلاق نماید.

شما میتوانید همین الان با وکیل طلاق در تماس باشد و از مشاوره رایگان استفاده کنید

اقدام زن در صورت عدم پرداخت نفقه

اگر نفقه پرداخت نشود، زن می تواند نسبت به این امر شکایت کند. در این مورد هم امکان طرح دعوای حقوقی وجود دارد و هم کیفری. شکایت کیفری زن علیه مرد ترک انفاق نام دارد. که اگر مرد پس از صدور حکم،نفقه زن را پرداخت نکند؛ زن می تواند به استناد حکم کیفری قطعی ترک انفاق، دادخواست طلاق به مرجع صالح بدهد. و دیگر اینکه اگرزن دادخواست حقوقی طرح کند و مرد توان پرداخت داشته باشد ولی نفقه را پرداخت نکند،که توصیه میشود حتما قبل تهیه دادخواست با یک قرد مطلع مانند وکیل مشاوره و مشورت داشته باشید.زن می تواند با معرفی مالی از او، به میزان نفقه حال و ایام گذشته، اموال همسرش را توقیف کند و از محل آن نفقه خود را وصول کند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.