راه های اثبات عدم تمکین زن ، مشاوره با وکیل در حوزه طلاق

راه های اثبات عدم تمکین زن ، مشاوره با وکیل در حوزه طلاق, وکیل مهریه طلاق تهران متخصص وکالت مهریه طلاق, مهریه در عقد موقت و دائم, ‏مهریه بیش از 110 سکه, ‏ویژگی های مهریه طلاق, هزینه وکیل مهریه و طلاق در تهران, وکیل تسخیری برای مهریه

راه های اثبات عدم تمکین زن ، مشاوره با وکیل در حوزه طلاق

۳,۵۵۸ بازديد
راه های اثبات عدم تمکین زن مشاوره با وکیل در حوزه طلاق ، در این مقاله سعی شده است هر آنچه که در مورد باید بدانید بیان شود برای راهنمایی بیشتر لازم است از یک وکیل طلاق کمک بگیرید.

عدم تمکین زن

راه های اثبات عدم تمکین زن ، مشاوره با وکیل در حوزه طلاق


در عرف جامعه تمکین عبارت است از اطاعت خانم از خواسته‌های همسرش. هم چنین معنای تمکین در لغت تن در دادن یا مالک گردانیدن است. اما معنای آن در علم حقوق برگرفته از فقه است؛ که به دو قسمت تقسیم می شود:
■ معنای عام
  تمکین عام به معنای ۱.خوش رفتاری زوجین با یکدیگر ۲. اطاعت از خواسته‌های مشروع که زوجین از یکدیگر دارند ۳‌. رعایت آرایستگی و آرایش خود برای همسربا توجه به شرایط زندگی .  ○ البته باید توجه داشت که امر تمکین تنها به زوجه مربوط نخواهد شد و زوج هم باید به آن توجه داشته باشد .  ○اگر مرد توقعات نامعقول و نامشروعی را از همسرش داشته باشد زن  مکلف به اطاعت از شوهر نخواهد بود



معنای خاص
در عالم حقوق تمکین خاص به معنای رابطه ی خاص زوجیت و زندگی زناشویی است .
مفهوم نشوز و شقاق در حقوق نشوز به معنای عدم تمکین است و اگر زوجه بدون هیچ‌گونه مانعِ شرعی از انجام تکالیف در رابطه زوجیت ممانعت ورزد، مستحق دریافت نفقه نخواهد بود. به زنی که از همسرش تمکین نمی کند ناشزه می گویند .


منظور از شقاق چیست ؟
 وقتی حالت نشوز از جانب دو طرف (زوج و زوجه) اعمال می شود به این حالت شقاق گفته می شود 

طبق قانون اگر زنی ناشزه باشد این وضعیت به مهریه ی او ارتباطی نخواهد داشت و زن مستحق دریافت مهریه خواهد بود . در صورت وجود ابهام در این مورد می توانید با مشاوران حقوقی و وکیل موسسه ما ارتباط بگیرید و اگر برای همراهی خود در روند دادرسی نیاز به یک مدافع دارید از یک وکیل طلاق یا خانواده که در این زمینه تبحر لازم را داراست کمک بگیرید.  ○زوجه می تواند تا وقتی که مهریه ی خود را دریافت نکرده است از تمکین خودداری نماید به شرط این که مهریه ی او عندالمطالبه باشد . الزام به تمکین از سوی زوج  زوج در صورت عدم تمکین زن باید دادخواستی را  بر مبنای الزام به تمکین در دادگاه محل اقامت زوجه ثبت کند البته بیشتر اوقات مرد اظهارنامه ای پر می کند که توسط آن زن را دعوت به تمکین و بازگشت به خانه می کند.

الزام به تمکین از سوی زوجه  طبق ماده ۱۱۰۳ قانون مدنی (زن و شوهر مکلف به حسن معاشرت با یکدیگرند) پس می توان نتیجه گرفت که در صورتیکه مرد به تکالیف زناشویی خود نپردازد یا در انجام تکالیفی که بر آن وظیفه دارد  کوتاهی کند الزام به تمکین توسط زن قابل پیگیری است که در صورت عدم تمکین مرد زن می تواند تقاضای طلاق کند.  برای طرح شکایت و پیگیری پرونده خود می توانید از یک وکیل طلاق یا مهریه که دارای تجربه و تخصص در موضوع خانواده است استفاده نمایید.

شماره تماس با وکیل طلاق و مهریه 09121404305
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.