تکلیف مهریه در فسخ نکاح

تکلیف مهریه در فسخ نکاح, وکیل مهریه طلاق تهران متخصص وکالت مهریه طلاق, مهریه در عقد موقت و دائم, ‏مهریه بیش از 110 سکه, ‏ویژگی های مهریه طلاق, هزینه وکیل مهریه و طلاق در تهران, وکیل تسخیری برای مهریه

تکلیف مهریه در فسخ نکاح

۳,۶۶۲ بازديد
فسخ نکاح بر اساس ماده1120 قانون مدنی، عقد دائم به طلاق یا فسخ نکاح مختل می شود. اگر قبل از ازدواج زن و مرد خیلی با صراحت کامل با هم صحبت نکنند و همدیگر را فریب بدهند که به هر دلیلی بین آنها  ازدواج صورت گیرد، هر کدام از طرفین که  از وجود نیرنگ دیگری مطلع شد می تواند فوری تقاضای فسخ نکاح کند.(ماده 1128 قاانون مدنی) و یا این که عیوبی قبل از عقد در آنها باشد، مثل بیماری خاص مردان از جمله خصا، عنن( مقطوع بودن آلت تناسلی مرد) به طوری که قادر به انجام عمل زناشویی نباشد. و یا بر عکس زن،  قرن داشته باشد(استخوان یا زایده ای در رحم داشته باشد  و عمل زناشویی ممکن نگردد.

وکیل طلاق

یااینکه پیسی داشته باشد،( لک در بدنش حاصل شود) خوره داشته بشد(جذام) که همه از موارد فسخ است و زن در صورتی که دوشیزه نباشد کل مهر به وی تعلق می گیرد مگر در مورد عنن که نصف مهر به او تعلق می گیرد. جنون مرد یا زن نیز موجب فسخ می شود با این تفاوت که اگر زن بعد از عقد بیمار روانی شود مرد نمی تواند طلاقش بدهد ولیکن اگر مرد دچار عارضه روانی شود رن به دلیل قرار گرفتن در عسروحرج می تواند تقاضای فسخ نکاح نماید. زن  فسخ همانطور که گفتیم فوری است و علت انتخاب این راه برای انحلال نکاح این است که تشریفات طلاق را ندارد.

دو تا شاهد مرد نمی خواهد، تشریفات اجرای صیغه طلاق را ندارد. قابل ذکر است که فسخ نکاح حتما باید ثبت رسمی شود. و مهم اینکه  در فسخ نکاح زن در هر صورتی مهر دارد مگر دوشیزه غیر مدخوله باشد که مهر ندارد. و در عنن نصف مهر متعلق به اوست

شما میتوانید همین الان با یک وکیل طلاق عالی در تماس باشید و از راهنمایی ایشان استفاده کنین

در مواردی که ازدواج موجب زیان یکی از طرفین است، بادر نظرگرفتن شرایط ذکر شده در قانون زیان دیده میتواند درخواست فسخ را نماید. فسخ درپی حالتی حاصل می شود که اراده یکی از دوطرف از بین می رودوبه برهم زدن عقدنکاح در شرایطی که به دلیل جلوگیری از ورود زیان وعدم تحمیل آن به یکی از طرفین توصیه می شود.

قانونگذار استفاده از این اختیاررادر ماده1123احصانموده است. فسخ می تواند به دلیل بیماری یکی از طرفین باشد، یابه دلیل تخلف از شرط صفتی باشد که عقدبرمبنای آن منعقدشده، ویا این که تدلیس وفریب توسط یکی از طرفین موجب انعقاد عقد شده باشدلذا امکان فسخ در ازدوج موقت و ازدواج دائم وجود دارد. وکلای حق ستان با دانش منحصر به فرد وسوابق درخشان، پذیرای حل و فصل موضوعات ودعاوی شما هموطنان گرامی می باشد..

شما به یک وکیل مورد اعتماد نیاز دارید چرا همین الان با ما تماس نمیگیرید؟

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.