مراحب مطالبه اجرت المثل و نحوه محاسبه آن

مراحب مطالبه اجرت المثل و نحوه محاسبه آن, وکیل مهریه طلاق تهران متخصص وکالت مهریه طلاق, مهریه در عقد موقت و دائم, ‏مهریه بیش از 110 سکه, ‏ویژگی های مهریه طلاق, هزینه وکیل مهریه و طلاق در تهران, وکیل تسخیری برای مهریه

مراحب مطالبه اجرت المثل و نحوه محاسبه آن

۳,۷۶۰ بازديد

تعریف اجرت المثل

به حق الزحمه کارهایی گفته می شود که زن در خانه شوهر انجام می دهد ولی موظف به انجام آن نیست بر اساس یک مبنای کلی عمل انسان محترم و مستحق اجرت المثل است و نیز فردی که کاری را انجام می دهد،مستحق اجرت است مگر قصد تبرع یعنی مجانی بودن داشته باشد.
در واقع زن موظف به انجام امور خانه نیست و به تعبیری دیگر در صورت مطالبه اجرت المثل،توسط زوج (مرد)باید پرداخت شود.

در ماده 29قانون حمایت خانواده مصوب سال 1391یکی از آیتمهای دعاوی خانوادگی، اجرت المثل ایام زوجیت است و لذا در صورت مطرح شدن دعوا دادگاه ایام زوجیت را تعیین و تمییز می دهد که زن در منزل همسرش چه اموری را انجام داده است که بابت آن اجرت تعیین شود.

وکیل طلاق

فرق نحله با اجرت المثل چیست

نحله فرع بر اجرت المثل است. در صورتی پرداخت و مورد حکم واقع می شود که اجرت المثل اثبات نشود. به عنوان مثال خانمی نتواند اثبات کند که تبرعی(مجانی)نبوده است. در این صورت دادگاه خود مبلغی را به عنوان نحله تعیین میکند. اگر چه ماهیت حقوقی نحله بخشش است و این بخشش باید باید با رضیت شوهر باشد و توسط قاضی تعیین می شود.

چرا همین الان از وکیل طلاق مشاوره رایگان نمیگیرید؟

نظر وکیل در مورد شرایط پرداخت اجرت المثل

طلاق به درخواست زوجه نباشد، طلاق به دلیل تخلف زن از وظایف زناشویی و سوء اخلاق او نباشد و کارها را بدون قصد تبرع انجام داده باشد یعنی قصد او این بوده که در قبال انجام وظایف زناشویی اجرت بگیرد.
نکته مهم اینکه دادگاه زمانی رای به نفع زن می دهد که توافق دیگری در مورد امور مالی ننموده باشند. مثلا شرط تنصیف توافقی بوده و اگر قرار باشد زن نصف اموال را که در زمان زندگی مشترک به دست آورده اند دریافت کند دیگر قاضی محکمه به اجرت المثل رسیدگی نمیکند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.